عوامل تاثیر گذار در نرخ حق بیمه کدامند؟

بیمه بدنه در واقع وظیفه جبران خسارت های وارده به خودرو را به عهده دارد و به طور کلی سه خطر حادثه، آتش سوزی و سرقت کلی را در بر می گیرد.

در این مطلب عوامل موثر بر نرخ بیمه بدنه را مورد بررسی قرار می دهیم

تاثیر ویژگی های وسیله نقلیه بر نرخ بیمه بدنه

ویژگی های وسیله نقلیه ارزش آن و ارزش وسیله نقلیه حق بیمه آن را مشخص می کند.

زمانی که برای بیمه کردن خودرو خود اقدام می کنید باید نسبت به قیمت روز خودرو خود اطلاع داشته باشید، در این مرحله قیمت دقیق لازم نیست و قیمت حدودی کفایت می کند.

ارزش خودرو برای شرکت های بیمه از آن جهت اهمیت دارد که هر قدر قیمت وسیله نقلیه بیشتر باشد، هزینه جبران خسارت آن نیز بیشتر شده بنابراین نرخ حق بیمه ـن نیز بالا می رود.

تاثیر سابقه رانندگی شخص در بیمه بدنه

نرخ بیمه بدنه بر اساس ریسک تعیین می شود بنابراین خودرو و رانندگانی که سابقه ایجاد حادثه دارند به نسبت خودرو های ایمن و رانندگانی که ایمن تر رانندگی می کنند حق بیمه بیشتری باید بپردازند.

معیار تعیین این ریسک، سابقه عدم خسارت اشخاص است، هرچه سابقه عدم خسارت شخصی بیشتر باشد از تخفیف عدم خسارت بیشتری بهره مند می شود.

تاثیر تخفیف ها و امتیاز های شرکت های بیمه

دلیل اصلی تفاوت نرخ های بیمه بدنه در شرکت های مختلف همین تخفیف هایی است که هر شرکت در موارد خاص و به مقادیر مختلف ارائه می کند.

مثلا بیمه ایران به خانواده هایی که فرزند آنها دانش آموز است تخفیف می دهد.

شرکت های دیگر نیز در مواقع مختلف و به دلایل مختلف به صاحبان بیمه بدنه تخفیفات قابل توجهی ارائه می کنند.

تاثیر پوشش های اضافی بر نرخ جدید بیمه بدنه

ممکن است هر شخصی بر اساس نیاز های خود تصمیم به خرید برخی از پوشش های اضافی بیمه بدنه بگیرد. برای خرید هر پوشش اضافه مبلغی به حق بیمه اصلی افزوده خواهد شد.

افزایش قیمت خودرو و تاثیر آن بر حق بیمه

گاهی ممکن است در طول مدت بیمه قیمت ماشین افزایش یابد، در این زمان اگر خودرو بیمه شده دچار خسارت شود شرکت بیمه بر اساس قیمت سابق خودرو خسارات را پرداخت می کند.

اگر می خواهید شرکت بیمه با مبلغ روز خسارتتان را جبران کند باید در زمان افزایش قیمت خودرو به شرکت بیمه بدنه رجوع کرده و مبلغی را بابت افزایش قیمت خودرو پرداخت کنید.

0 پاسخ ها

نظر بدهید

مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟
تمایل به کمک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *